Höstterminen 2017

Hösten och höstterminen är här på allvar nu och även om man egentligen inte vill att sommaren ska vara över så får vi nog ändå medge att den tyvärr är det. Hösten är min favoritårstid men i år hade jag gärna haft lite mer sommar än vad som varit.
 
Jag gillar att det med hösten medför en form av nystart. Man är peppad inför jobb, träning, kallare luft och nya mål. När det kommer till träning så är jag inte riktigt nöjd med sommarens upplägg. Jag har tränat och sprungit men inte alls i den mängd jag hade planerat. Och kosten ska vi bara inte tala om! Jag skötte mig exemplariskt de två första veckorna efter semestern med både kosten och motionen (åt inte en endaste godisbit på de veckorna!) men sen kom min väns bröllop och allt urartade, haha. Även om jag inte vill ha några förbud så var det alldeles för tidigt för att "fuska" när jag äntligen kommit på rätt väg. Jag måste ta tag i det igen. Dels för att jag mår inte bra av allt skräp jag stoppar i mig och dels för att min kropp är inte gjord för att inte röra på sig. Jag mår ju så mycket bättre när jag kommer ut på promenad dagligen eller får till ett träningspass. Har därför tänkt sätta upp en liten plan inför hösten som jag verkligen hoppas på att kunna följa vart man än i månaden man befinner sig (godismagen är ju extra krävande en vecka i månaden som ni vet).
 
- Försöka hålla mig till husmanskost och låta bli att hoppa på olika dieter.
 
- Inget godis (eller kakor/glass/chips) mitt i veckorna. Och på helgen är det en dag som gäller. Är man bjuden på kalas eller liknande så kan jag ta en liten bit av efterrätten/fikan för att inte vara otrevlig (höhö).
 
- Mer grönsaker och frukt!
 
- Minska på brödet! På fredagar äter vi frallor på jobbet och det får räcka med den dagen. Annars får det bli knäcke eller yoghurt/gröt till frukost).
 
- Två träningspass i veckan och helst ett av dem på gymmet. Jag har fått värsta fobin för gym sen allt i våras och har inte använt mitt träningskort en enda gång sen missfallet. Nu måste jag nog konfrontera den rädslan och åka dit. Kanske redan denna veckan?
 
- Få till några promenader i veckan antingen på morgonen eller kvällen. De behöver inte vara långa men i alla fall så att jag får luft och får svänga med armarna. Joggingpass får det gärna med bli!
 
- Dricka vatten! På jobbet så har jag ett vattenglas jämte mig hela tiden så där går det bra. Värre när jag är hemma.
 
- Till sist men förmodligen det viktigaste: Ha roligt och njuta av livet! Det är så lätt att grotta ned sig och älta sådant som inte går vägen. Men till vilken nytta? Jag lever och jag kan stå på mina ben. Vad gör det då om jag inte väger 10 kg mindre eller lyckats springa milen innan sommaren är slut som jag hade hoppats på?
 
 
Haha, den här bilden togs för ganska exakt ett år sedan. Hoppas få till sådant lyckohopp efter träning snart igen :)
 
 
Sara

Hej vännen. Man är långt ifrån otrevlig bara för att man tackar nej till fika!! Man äter/tränar/pluggar/dricker osv för sin egen skull. Ingen annans. Kram

Sanna

Vilket gym tränar du på nu?

Svar: Medley. Men vet ingen annan som tränar där :( Hade varit lättare att gå dit tillsammans.
Erika- familjeliv, träning och inredning

Sanna

Ja, synd du inte är kvar i gemla, hade varit kul o ha ngn att träna med :)