30 dagars kom igång-schema


Jag behöver en ordentlig spark i baken när det gäller träningen. Jag har så smått kommit igång med löpningen och är duktig med mina promenader. Men, jag saknar styrketräningen och att känna mig stark. Jag köpte ju ett träningskort på Medley tidigt i våras och simmade ett par gånger och sprang på löparbandet. Sen kom graviditeten och tröttheten som ett brev på posten och ja, resten av historien vet ni ju. Det har inte lockat at stänga in mig på ett gym efter allt. Nu känner jag mig så redo för att börja igen men behöver ett program att följa och massa pepp på vägen.
 
Har köpt Stora träningsboken för kvinnor (har löparboken sedan tidigare) och tänker att jag ska följa "Kom igång-schemat" på 30 dagar. Ganska lätt schema och vissa pass känns ätt så futtiga. Men jag ska försöka hålla mig till det för att få den där sparken i baken som jag behöver. Tar med mig boken till Rhodos och ämnar köra passen även där. För mig betyder inte charter enbart sol och bad utan jag vil gärna hålla igång med träningen i den mån den går. Förra året när vi var på Cypern körde jag hela sex löp- och träningspass. Så mycket blir det inte denna resan men hoppas i alla fall att jag kommer kunna följa schemat med promenader och lite styrkeövningar.
 
 
Idag började jag dagen med en promenad innan frukost. Tyckte dock att just 20 minuter var i minsta laget så jag gick det dubbla. Tänker att jag kan anpassa schemat efter mig själv litegranna med. I alla fall när det kommer till just promenaderna och löpningen som jag ändå har lite koll på :)