12 veckor med bra kost & träning

Nu ni, nu kommer det ett inlägg som är ganska så mycket utanför min comfort-zon men ni är flera som vill följa min 12-veckorsutmaning och era ord är min lag. Haha. Nä inte riktigt så men kanske inspirerar det och peppar någon av er att sätta igång. Och själv älskar jag att läsa om andras träning och deras resultat. Gillar ni inte de här inläggen så är det bara att scrolla förbi. Gillar ni dem så får ni jättegärna lämna en kommentar och/eller gilla inlägget. Tack! ♥
 
Jag körde alltså igång förra måndagen (den 7 januari) med ett 12-veckorsprogram som min fina vän Sabina (@frokeneklof på instagram) satt ihop åt oss. Det innefattar både kost- och träningsschema och varje söndag får jag ett schema för följande vecka serverad med måltider och träning. Så himla perfekt för mig just nu som vill (och behöver!) komma igång men som inte orkar eller har lust till att ta tag i planeringen av den.
 
7 JANUARI
 
 
Såhär såg det ut för en vecka sedan. Jag hade egentligen inte tänkt skriva mina mått men vad tusan, det är ju inget att hymla med. Jag tror att ni är många med mig som har lite runt magen att jobba med och en kropp som gärna få bli både starkare och fastare. Eller hur? ☺ Min mage är min största utmaning. Den är rund och ganska spetsig och påminner lite om hur jag såg ut när jag var gravid, haha.
♥ Vikt 74,0 kg (vill tillägga att när jag skrevs in på förlossningen för fem år sedan så vägde jag 76,7 kg som höggravid)
♥ Mage (vid naveln) 98,0 cm
♥ Höft 102,0 cm
♥ Höger lår 59,0 cm
 
14 JANUARI
 
 
 
Och såhär ser måtten ut idag. Jag har alltså gått ner 1,8 kg och minskat 3,5 cm runt magen! Och detta utan att banta. Jag har ätit vanlig mat med en bra sammansättning av protein, fett och kolhydrater. Jag har helt uteslutit godis och fika och är lite smått chockad att jag inte ens känt något sug. Men nu (för 3054:e gången) ska jag verkligen klara det här för jag har ju den bästa hjälpen och coachen och det känns så tryggt att göra den här resan med Sabina. 
♥ Vikt 72,2 kg
♥ Mage 94,5 cm
♥ Höft 98,2 cm
♥ Höger lår 58,5 cm
♥ Höger arm 33 cm (vi missade att mäta den förra veckan)
 
Ikväll ska jag till gymmet i vår lilla by och införskaffa ett gymkort. Jag får inte riktigt till träningen hemma och vill dessutom springa på löpband nu i vinter. Jag är så himla peppad inför de här veckorna och har en skön känsla i kroppen! 
 
 
#1 - - Yonna:

Så grymt jobbat Erika! Så häftigt när det går så snabbt. Gick själv ner 15kg förra året genom VV (efter att du inspirerat mig), men har fått upp ca 5 igen. Jag vill gå ner 20kg till men saknar inspiration, blev sporrad när jag såg dina bilder, vad mycket 1v kan göra. Det svåraste är träningen och att avstå sötsaker, att äta nyttigt är inte mitt problem utan jag har för mycket mys hemma om kvällarna, att titta på tv utan att äta något är jättejobbigt. Dock har jag lärt mig att virka så händerna är upptagna 😂 och då kan man inte småäta! Det är ett tips! Sen att köpa frysta jordgubbar som man sen äter när de är lite halvtinade är som sjukt god och sötsyrlig glass.

Jag håller tummarna för dig Erika och vet att det kommer gå bra för dig! Kram

Svar: Åå Yonna vad jag gillar dina fina och peppande kommentarer du lämnar här :) Jag ska försöka inspirera dig denna gången med :) Kram!
Erika- familjeliv, träning och inredning

#2 - - Kristina:

Själv vägde jag in mig på 94 kg förra veckan (har börjat med viktklubb). Skulle bli överlycklig om jag kunde gå ner till din startvikt :-) Alla har vi olika mål, hehe. Stort lycka till!

Svar: Stort lycka till! Det fixar du! Jag hejar på dig!
Erika- familjeliv, träning och inredning

#3 - - Anonym:

Vad häftigt vad duktig du är.
Att få ett schema varje vecka hade varit underbart och även kost råd.

För egen del är maten så himla svårt
Men har minskat allt jag äter, tar bara en gång så vi får se om det hjälper..

Men drt är verkligen grymt jobbat, är imponerad 💪💪💪

Pernilla

Svar: Tack snälla! Sabina kommer att erbjuda fler sådana här utmaningar så håll utkik på hennes insta @frokeneklof om du är intresserad :)
Erika- familjeliv, träning och inredning

#4 - - Moa Bergström:

Men wow, vilken skillnad redan!! Jag är gravid i v.37 snart, har gått upp 22 kilo, och kan knappt vänta med att få börja träna ordentligt igen!

Svar: Åå vad roligt! Grattis till bebis i magen. Då är det snart dags för maraton för dig (förlossningen). Häftigt! Njut av sista tiden som gravid och lycka till med bebis. När din kropp är redo att köra igång så hoppas jag att jag inspirerat dig :) Å du, de där kilona kommer nog bara rinna av dig iom amningen (om du ska amma alltså?) och gör de inte det så är det inte hela världen. Allt har sin tid. Lycka till! <3
Erika- familjeliv, träning och inredning

#5 - - ziskan.blogg.se:

Kör på, kul att du redan ser resultat ! Önskar att man själv hade ork och karaktär för att bryta dåliga vanor och börja motionera mera under vintern!

Svar: Jag har turen att jag får hjälp och peppning av min vän. Det ÄR svårt att komma igång, men såå värt det! Hoppas jag inspirerat dig till att börja motionera :)
Erika- familjeliv, träning och inredning

#6 - - Hanna:

Bra jobbat. Jag kör oxå ett 12 veckorsprogram. Är inne på vecka 3 😊

Svar: Åå vad spännande! Då kan vi peppa varandra :) Heja!
Erika- familjeliv, träning och inredning

#7 - - Hanna:

Kika in på min blogg om du vill. Frumyran.blogg.se 💪🏽

Upp