För tio år sedan

Godmorgon! Dagens bästa stund är när jag, efter att ha gjort iordning Arvid för dagis och vinkat av killarna, lägger mig i sängen igen med dagens första kopp kaffe. Ahh. Här ligger jag någon timme innan jag går ner och äter frukost. Är tillbaka på jobbet på 25% och det känns helt okej. Lite konstigt att vara tillbaka samtidigt som det känns som att man aldrig varit ifrån det. På något sätt har jag liksom delat upp livet i två delar. Tiden före utmattningen och tiden efter. Klassiskt sätt att se på det tror jag. I vilket fall som helst så känns det bra att vara produktiv jobbmässigt igen (även om det bara är två timmar om dagen) och jag tror att det här blir bra.
 
Förresten, TACK för era likes och pepp på måndagsinlägget! Vad glad jag blir! Det ska bli riktigt roligt att dela med mig av min hälsoresa och så blir det lite svårare att avbryta den eftersom jag kommer skriva om den här. Vill ju inte göra er besvikna, höhö. Det går fortfarande riktigt bra och jag sköter både kostschemat och träningsschemat till punkt och pricka. I måndags blev det intervaller på löpbandet (åh vad jag älskar att springa!) och igår styrkepass. Sabina har satt ihop, än så länge, enkla och ganska korta pass och det känns bra nu i början. Det svåraste är att avsluta när intervallerna är klara. Jag känner att jag orkar springa både snabbare och längre men väljer att avbryta efter 29 minuter enligt schemat för att inte "överprestera". Det är ju annars det jag har varit väldigt duktig på tidigare, att köra skiten ur mig och inte "nöja mig" med "bara" en halvtimme. Nu försöker jag strunta i både fart och distans och springer det som är bestämt. Sen är det ju såklart statistiken kul eftersom den visar förbättringar och framgång men just nu är det inte aktuellt att stirra mig blind på det. 
 
När det gäller kosten så är jag helt såld! Jag är inte längre hungrig eller sötsugen. Och recepten som Sabina satt ihop är helt magiska. Hela familjen äter av dem och till och med Arvid åt en broccolibukett igår och potatis- och blomkålsmos häromdagen. Så det går framåt för hela familjen ☺
 
Idag är det endast promenad som är dagens träning och jag ser fram emot en lång sådan efter jobbet. Jag gillar mina promenader och tycker det är toppen att de räknas in i träningsschemat. Promenader måste ju ändå vara den bästa träningsformen. Det är något som de flesta klarar av och är dessutom bra för knoppen. Att gå ut och gå i min egna takt med en bra podd eller ljudbok i öronen är nog min bästa terapi och återhämtning. 
 
 
Den här #tenyearchallenge som florerar på instagram är lite kul tycker jag. Bilderna till vänster är tio år gamla och då var jag en 27-årig partyprinsessa, singel utan barn, som var smal utan muskler. Till höger är nu (veckan föra jul) stylad upp till tänderna av Golnoush för en boudoir-plåtning. Äldre (såklart!) men med mer erfarenhet i bagaget och berikat liv med man och barn. Kontraster.
 
 
Allmänt, Träning & hälsa | |
#1 - - Pernilla Andersson:

Vad roligt för dig, det är roligt att hålla igång. Träna i sig har jag aldrig gillat. Har alltid tröttnat men att ut och gå är min grej.

Så nu försöker jag ut och gå minst 30 min om dagen,blir det mer så är det kanon..👍👍

Svar: Dagliga promenader är underskattade. Det är en perfekt träningsform och dessutom något som man kan göra tillsammans med en fin vän och umgås samtidigt. Heja dig!
Erika- familjeliv, träning och inredning

Upp