Framåt!

Igårkväll var jag lite deppig efter ett trist besked. Hade detta varit för ett år sedan hade jag tyckt såå synd om mig, stuckit till Hemmakväll och köpt en stor påse godis och legat i soffan hela kvällen. Men igår gjorde jag helt tvärtom. Jag snörade på mig träningsskorna och stack ut på en långpromenad med ett avsnitt av Högkänslighetspodden. Tre gånger hann jag lyssna på avsnittet innan jag var hemma, haha. Som vanligt har jag ingen aning om distansen men jag tippar på en mil. Senare på kvällen mådde jag bättre och idag är det helt okej.

Dagens motionspass var styrka och jag har ikväll varit i gymmet och kört följande pass:

- 10 min snabb gång på löpbandet
- Squats med kettlebell 12 kg x 15
- Triceps med hantel 4 kg bakom ryggen x 10/arm
- Båten med medicinboll x 10 på varje sida
- 5 min cardio (rodd, löpband, crosstrainer)

x 3 reps

(null)

Krångligare än såhär behöver det inte vara och det är tillräcklig träning för att hålla sig i form. Ett riktigt roligt pass var det och nu känns det skönt i både kroppen och knoppen. Imorgon är det intervaller på schemat (bästa!) och är jag inte för morgontrött så ska jag försöka göra det innan jobbet för att kunna vara ute i den utlovade solen efter jobbet. Sen är det helg!  Min första riktiga på flera månader :)
#1 - - Helena:

Du är grym! Och endorfiner är så underbara!

Svar: Tack snälla! <3
Erika- familjeliv, träning och inredning

#2 - - Anonym:

Lite orolig över att du kör på för snabbt igen. Eller hur känner du själv? Tänker på att det känns som att du gjort liknande andra gånger när du känt dig ”pigg” och kört igång träning men sedan fallit tillbaka. Hur ska du göra för att inte hamna där igen.
❤️

Svar: Denna gången har jag ju coachning av Sabina. Precis som jag hade med Betty för några år sedan och då mådde jag som bäst. Plus att det är stor skillnad på träningspassen jämfört med tidigare! Nu är det tre övningar och sen är det bra. Innan hade jag fler övningarr på varje pass och körde därmed mer slut på mig. Min kropp och mitt huvud mår bra av att träna! Fyra pass i veckan tycker jag inte är för mycket. Nu tränat jag dessutom utan prestationskrav. Jag känner mig själv bättre än tosigare och har större kännedom om mina begränsningar nu. Tack för omtanken dock <3
Erika- familjeliv, träning och inredning

Upp